Świdnik: 1,5 mln złotych na przebudowę ul. Racławickiej - wlubelskim.pl

Świdnik: 1,5 mln złotych na przebudowę ul. Racławickiej

Około 1,5 mln złotych przekażą władze Świdnika na remont ulicy Racławickiej. Rządowe dofinansowanie na przebudowę tej kluczowej drogi otrzymało starostwo powiatowe, jednak żeby sfinalizować inwestycję, niezbędne jest wsparcie miasta.

Pierwszy etap prac na ul. Racławickiej zakończył się jesienią ubiegłego roku, jednak do remontu nadal pozostaje odcinek pomiędzy ulicą Kosynierów, a Armii Krajowej. Nawierzchnia na tym odcinku czasy świetności ma już dawno za sobą, a Racławicka to jedna z głównych tras łącząca wschodnią i zachodnią część miasta.

Szacowany koszt przebudowy to około 7 mln złotych. W ramach Funduszu Dróg Samorządowych, Starostwo Powiatowe w Świdniku pozyskało 3 mln złotych wsparcia. Jednak samorząd musi wyłożyć wkład własny, a z prośbą o pomoc zwrócił się do władz Świdnika.

„Chcemy pomóc powiatowi, bo ta droga leży na terenie miasta i współpraca dla dobra mieszkańców jest kluczowa. Dlatego zaproponuję radnym miejskim przekazanie na tą inwestycję 1,5 mln zł. To połowa potrzebnej kwoty na wkład własny i warunek żeby przebudować ulicę”podkreśla Waldemar Jakson, burmistrz Świdnika.

Zakres prac obejmuje wymianę nawierzchni i przebudowę skrzyżowania ulicy Racławickiej z Armii Krajowej, a także budowę ronda u zbiegu z ulicą Kosynierów. W ubiegłą środę Starostwo Powiatowe ogłosiło przetarg. Planowany termin zakończenia prac to październik bieżącego roku.

Teraz starostwo musi poczekać na najbliższą sesję Rady Miasta, podczas której radni będą głosowali nad projektem uchwały w sprawie dofinansowania przebudowy ul. Racławickiej.

W ramach Funduszu Dróg Samorządowych władze Świdnika wnioskują o dotacje na remonty ulic Solidarności, Sosnowej, Cisowej, Brata Alberta, Grota-Roweckiego oraz niektórych dróg na osiedlu Żwirki i Wigury. Największą i najkosztowniejszą jest trwająca właśnie budowa powiatowej ulicy Kusocińskiego. Na nowe połączenie Świdnika z ekspresówką i portem lotniczym, magistrat wyda z budżetu miasta 24 mln zł (plus część odszkodowania dla właścicieli działek).