Zaledwie co czwarty polski konsument zamierza przyłączyć się do bojkotu produktów firmy Maspex, w związku z kontrowersyjną reklamą napoju energetycznego – wynika z sondażu SW Research dla serwisu rp.pl. Prawie połowa ankietowanych nie planuje jednak tego robić, a opinii na ten temat nie ma około 30 procent badanych.
Oprócz napoju Tiger, Maspex jest właścicielem takich marek jak Kubuś, Tymbark i Kotlin, rocznie generując zysk ok. 4 mld zł. Mimo to, prezes Grupy Maspex Krzysztof Pawiński przyznaje w „Rzeczpospolitej”, że jeszcze nigdy wizerunek jego firmy nie został tak mocno nadszarpnięty. W rocznicę wybuchu powstania warszawskiego agencja obsługująca markę zamieściła w mediach społecznościowych grafikę przedstawiającą napój Tiger w towarzystwie hasła „Chrzanić to, co było, ważne to, co będzie”. Mimo przeprosin i wpłacenia darowizny na konto zbiórki „Pomoc dla Powstańców” organizowanej przez Światowy Związek Żołnierzy Armii Krajowej, państwowa grupa paliwowa Lotos zapowiedziała wycofanie napoju Tiger ze swoich stacji, a z produktów Maspexu zrezygnowało oficjalnie Polskie Radio.
red.
za: rp.pl