O klapkomaniaczkach słów kilka – wywiad z właścicielką firmy FARBOTKA – Julianą Farbotką - wlubelskim.pl

O klapkomaniaczkach słów kilka – wywiad z właścicielką firmy FARBOTKA – Julianą Farbotką

Juliana Farbotka przyjechała z Białorusi do Polski mając zaledwie 17 lat. Od zawsze pasjonowały ją rękodzieła. Umiała szyć, więc postanowiła, że uszyje torebkę dla siebie. Projekt tak bardzo spodobał się jej bliskim, że postanowiła zająć się tym profesjonalnie…i tak od kilku lat prowadzi jedną z najlepiej rozwijających się firm produkujących ekskluzywne, ręcznie robione torebki. Z właścicielką FARBOTKI, będącej ubiegłorocznym laureatem „Marek Lubelskich” rozmawia Karolina Smolińska.

Karolina Smolińska  Dziś FARBOTKA to znana marka, a jakie były początki?

Juliana FarbotkaPomysł na Farbotkę ukształtował się bardzo naturalnie. Zawsze lubiłam prace manualne i właściwie zaczęło się to od biżuterii, a później przerodziło się w torebki. Swoje zdolności odziedziczyłam po mamie, to ona nauczyła mnie szyć więc postanowiłam uszyć torebkę dla siebie. Zaprojektowałam kilka torebek i pokazałam je moim koleżankom. Moje torebki bardzo się im spodobały, a „poczta pantoflowa” miała coraz szerszy zasięg i tak powstała Farbotka. 

KS  Torebka to nieodłączny element damskiej garderoby. Zastanawiam się nad źródłami inspiracji, które sprawiają, że Pani torebki wyróżniają się na rynku

JFTorebka sama w sobie jest produktem ciężkim do szycia, ale łatwym do sprzedaży. Nigdy nie stawiałam na to co w danym okresie jest modne. Pojawiają się motywy zwierzęce, paski, kropki. Projekty wybieram pod siebie, po prostu to co mi się podoba. Staram się żeby były to projekty ponadczasowe, takie które spodobają się naszym kobietom – klientkom FARBOTKI. Znam je już na tyle dobrze, że wiem co lubią i wydaje mi się, że trafiamy w ich gust.

KS Farbotka ma w swojej ofercie wiele różnorodnych torebek. Czy jakiś projekt lub kolekcja jest Pani szczególnie bliska?

JF – Tak. Kolekcja Puro. Torebka Puro powstała bardzo spontanicznie, ale materiały zgromadzone na jej produkcje leżały już bardzo długo. Niestety nie nadawały się one do użycia w klasycznych torebkach, które robiliśmy z materiału pikowanego i wodoodpornego. Stwierdziłam, że można by było zrobić coś co byłoby nakładką na torebkę, element który byłby zmienny. I tak powstała kolekcja Puro – jedna torebka, wiele możliwości. Są klientki, które mają sporą kolekcję wymiennych klapek do Puro, nazywam je klapkomaniaczkami. To mi się podoba. Jest to przyjemnie i miłe, bo gdy pojawi się nowa klapka w kolekcji od razu wszystkie kobiety muszą ją mieć.

 

KS – Kim jest „Kobieta Farbotki”? Dla kogo tworzy Pani torebki?

JF Dla każdej kobiety. Każdej kobiety, która lubi mieć coś oryginalnego w swojej garderobie. Nie mam określonego profilu klientki. Według statystyk, są to kobiety naprawdę w rożnym wieku -18 latki, studentki, matki, kobiety zapracowane, kobiety w podeszłym wieku (osobiście znam takie Panie, które przychodzą i chcą mieć tą jedyną torebkę np. do kościoła).

KS – Jakie są Pani najbliższe plany związane z rozwojem marki?

JFOczywiście rozwój i dalsza praca, tak abym mogła budować kolejne miejsca pracy dla swoich dziewczyn. Obecnie jedynym butikiem jest ten w Świdniku znajdujący się przy ulicy Mikołaja Kopernika 4, na razie nie planuje otwarcia butików w innych miastach. Skupiamy się na sprzedaży internetowej, żeby dotrzeć do wszystkich klapkomaniaczek😊

 

FACEBOOK 

INSTAGRAM

SKLEP INTERNETOWY

 

KS